Jump to content


Welcome to Ultimate Subaru Message Board, my lurker friend!

Welcome to Ultimate Subaru Message Board, an unparalleled Subaru community full of the greatest Subaru gurus and modders on the planet! We offer technical information and discussion about all things Subaru, the best and most popular all wheel drive vehicles ever created.

We offer all this information for free to everyone, even lurkers like you! All we ask in return is that you sign up and give back some of what you get out - without our awesome registered users none of this would be possible! Plus, you get way more great stuff as a member! Lurk to lose, participate to WIN*!
  • Say hello and join the conversation
  • Subscribe to topics and forums to get automatic updates
  • Get your own profile and make new friends
  • Classifieds with all sorts of Subaru goodies
  • Photo hosting in our gallery
  • Meet other cool people with cool cars
Seriously, what are you waiting for? Make your life more fulfilling and join today! You and your Subaru won't regret it, we guarantee** it.

* The joy of participation and being generally awesome constitutes winning
** Not an actual guarantee, but seriously, you probably won't regret it!

Serving the Subaru Community since May 18th, 1998!

Guest Message by DevFuse
 

Photo
- - - - -

My wagon with 14" pugs with 26" tires!


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 09 May 2009 - 05:10 PM

Hey, Well my wagon finally has 14s on it! No lift (Yet) but I did gain 2" if not more from the new tires. Tires are 205/75R14s BFG Long Trails T/As

Here are some pics!

Posted Image

Posted Image

Posted Image
Theres about a 1ft. if not more under the rear diff now. (I'll measure it tomorrow)
Posted Image

OK, so heres before and after Powder coating.

BEFORE: Monday
Posted Image

Posted Image

Posted Image

AFTER: Wednsday
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Thanks for looking and the help you guys have giving me.

-Tom


PS: Does anyone know of any aftermarket center caps that will work on the 505 pugs? Feel free to post pics of any :)

#2 bheinen74

bheinen74

    Banned

  • Banned
  • Pip
  • 0 posts
  • central Iowa

Posted 09 May 2009 - 05:56 PM

you are not going to be able to turn
so you will have to cut or lift or both

#3 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 09 May 2009 - 06:45 PM

Yes I can turn, only time it rubs is if you turn full and hit a bump or an uneven suface (Driveway entrance) it just hits on the lower front and back part of the front fenders. so yea, I'll trim it a little to give it room when the strut bounds/rebounds. gonna use a air cut-off tool tomorrow :)

btw, in the second picture you can see where I did a little bashing, so I'll need to cut that plus a little more to be on the safe side.

Edited by TheLoyale, 09 May 2009 - 06:48 PM.


#4 bheinen74

bheinen74

    Banned

  • Banned
  • Pip
  • 0 posts
  • central Iowa

Posted 09 May 2009 - 07:02 PM

they look really good

where did you get tires and how much>

#5 Spiffy

Spiffy

    this road's wide enough

  • Members
  • 978 posts
  • Portland, OR

Posted 09 May 2009 - 11:57 PM

wow, those look really good... makes me wish I had mine powder coated...

#6 Sooba

Sooba

    New User

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Perth, Australia

Posted 10 May 2009 - 02:15 AM

Looks tough mate! Suits the car really well.

#7 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 10 May 2009 - 09:20 AM

bh I got the tires from F&F Tire group (A real tire shop) umm lets see, total was $503 but they charged me $16 for tire disposal (I didn't have any tires nor stems on them) So I'll get that back monday. I got the wheels powder coated at Hy-tec coatings, $300 flat for blasting, priming and coating. oh and the new acorn were $40:rolleyes:

Spiffy Thanks, yea theres alot of PCing shops up by you.

Sooba Thank you too, yep I'm pretty happy on how it looks so far :)

#8 audio_file

audio_file

    suberunknown

  • Members
  • 478 posts
  • Everett, Wa

Posted 10 May 2009 - 11:10 AM

they look really good


+1, those pug steelies look great powder coated . . .

#9 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 10 May 2009 - 05:34 PM

Ok, did the triming of the front fenders today.. worked awesome! I'll get a picture when I get time :)

#10 backinbrat

backinbrat

    USMB is life!

  • Members
  • 194 posts
  • sussex, england

Posted 11 May 2009 - 12:45 PM

they look rood!

na man, screw it, get some 45 or 50 series on there, and drop it, that'll look the F**KING DOGS

looking forward to seeing it lifted as well, they are spot on imo them wheels, nice one

#11 The Dude Abides

The Dude Abides

    WileE Coyote Super Genius

  • Members
  • 2,978 posts
  • West Des Moines, IA

Posted 11 May 2009 - 01:05 PM

i loved the stuffed look, but i would of gone with a shorter tire so i wouldnt have rubbing issues.

#12 VaporTrail

VaporTrail

    Brattitude Adjustment

  • Administrator
  • 11,160 posts
  • Central Iowa

Posted 11 May 2009 - 01:57 PM

those wheels look good dirty too :)
http://www.ultimates...ry/redbrat3.jpg

#13 The Scooby

The Scooby

    EJ Swap Junkie

  • Members
  • 1,752 posts
  • South Seattle

Posted 11 May 2009 - 04:34 PM

looks good, with even a 2inch lift i think its will be perfect

#14 Durania

Durania

    Elite Master of the Subaru

  • Members
  • 3,113 posts
  • Crossville, TN

Posted 11 May 2009 - 05:57 PM

Makes that wagon look mean. I like it.

#15 93Newbaru

93Newbaru

    USMB Regular

  • Members
  • PipPipPip
  • 73 posts
  • Northern Michigan

Posted 11 May 2009 - 07:52 PM

Looks very good, pictures like these push me even harder to get my wagon on the road.

#16 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 11 May 2009 - 09:14 PM

Backinbrat, drop a EA82 wagon Lol! Why not put 22s on it then :P but thank you, yea hopeing do a 2" lift soon.

The Dude, yea it looks a little stuffed but not bad in person. It still looks better then having those 165/80R13s Douglas on it lol.

Mick, oh yea. you did have BFG M/Ts in 14s. wish they would bring them back in 14s. Any Soob looks good dirty!

Scooby, much obliged. yea I'd think about a 4" more if ya didn't need a longer steering shaft and new crossmembers. So I think a 2" is enough :) C'mon, look at what Jeff "Oneye" does with a 2" :headbang:

Durania, yep its fun to pull behind a car and be higher then them. My front bumper is now level with the rear bumper on my parents S-10 Blazer.. Still a little lower then their FJ, But I have more clearance under the front then the FJ!

93Newbaru, Thank you. Hope you get it up and going soon :)

#17 The Scooby

The Scooby

    EJ Swap Junkie

  • Members
  • 1,752 posts
  • South Seattle

Posted 12 May 2009 - 12:21 AM

oh ya i know how jeff rolls. i can't wait to get mine out and dirty again.

#18 Loyale 2.7 Turbo

Loyale 2.7 Turbo

    The Mighty "BumbleBeast"

  • Members
  • 5,811 posts
  • Roatán, Honduras.

Posted 12 May 2009 - 12:49 AM

I Really Like the Look of Your Subie! ...

Posted Image

...with Those 14" Pug Wheels that Look very Nice Powder Coated, Great Job! ... Well Done!!! :)

I Believe that your Subie got More Clearance UnderBody than some other Bigger Cars, Even Without a Lift Kit; Because Lift Kits Needs to Drop the Engine CrossMember and the Rear Diff...

Also: I Got Around the Same Tire Clearance / Rubbing on my Subies, `cos I Run Fat 205 Tires; No Problems after all These Years Drivin` Like That... I Even Feel that the Vehicle`s Stability have Increased.

Kind Regards.



#19 SubaruJawn

SubaruJawn

    Loyal

  • Members
  • 703 posts
  • Franklin,PA 16323

Posted 12 May 2009 - 07:09 AM

all you have to do is put red center caps on the rims.
and paint RADIOFLYER on each side ! :lol:

back window

" Tom's Lil Red Wagon "

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Looks Awesome Tom !

Scale of 1-10
i give you a

9

#20 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 12 May 2009 - 08:43 PM

Scooby, Dirty Subaru? Clean Subaru? Hmm gonna go with the dirty Subaru! But you can always get the clean one all mudded up for the naybors to look at LOL!

JesZek, thank you very much! yes I do have more clearance then any bigger/older car. I was behind a Toyota tercel today (Muhahaa) my bumper is up to the bottem of his tail lights! :headbang: I get looks from people all day, Can't wait to go to the dealer for a part now, I'm way higher then a OB (Was next to one a wally world today)

God bless JesZek :)

John, Lol yea radio flyer huh.. Just need some redline tires to complete that Haha.

Thanks

#21 cameron 1

cameron 1

    USMB Regular

  • Members
  • PipPipPip
  • 78 posts
  • magna ut

Posted 12 May 2009 - 08:52 PM

those tires look massive under that car
i like it

#22 Loyale 2.7 Turbo

Loyale 2.7 Turbo

    The Mighty "BumbleBeast"

  • Members
  • 5,811 posts
  • Roatán, Honduras.

Posted 12 May 2009 - 09:47 PM

...God bless JesZek :) ...


Thank You! ... You`re So Kind! :)

I Really Like your Red Wagon, those Rims & Tires Match Perfectly with its Colour & Shape.

If you Park it aside to a "Standard" Loyale Wagon from a Friend, you`ll Notice the Difference; maybe you can Take a Picture of Both and Post it Here.

Kind Regards.

#23 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 12 May 2009 - 10:30 PM

Cameron, Haha thanks..

JesZek, I would but I don't know/live close to anyone with a Loyale :( Loyales seem rare here in Lower east WI.. But cool idea!

oh and btw, if you use a 2" lift, you don't need to change the crossmembers nor lower the rear diff. :)

But yes, it seems more stable (Probably the added waight of the tires plus the width)

Edited by TheLoyale, 12 May 2009 - 10:36 PM.


#24 Gloyale

Gloyale

    It's a sickness

  • Members
  • 9,425 posts
  • Corvallis, OR PNW

Posted 13 May 2009 - 09:23 AM

Cameron, Haha thanks..

JesZek, I would but I don't know/live close to anyone with a Loyale :( Loyales seem rare here in Lower east WI.. But cool idea!

oh and btw, if you use a 2" lift, you don't need to change the crossmembers nor lower the rear diff. :)

But yes, it seems more stable (Probably the added waight of the tires plus the width)


There isn't any need to change crossmembers on a 4 inch lift either. Just add the spacers.

#25 TheLoyale

TheLoyale

    Safariwagon: The Legend

  • Members
  • 6,751 posts
  • Waukesha, WI

Posted 13 May 2009 - 11:31 AM

There isn't any need to change crossmembers on a 4 inch lift either. Just add the spacers.


Oh, didn't know that. but you do still need a longer steering shaft.

Thank you for the info :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users